tisdag..tiis..teaser

en helt vanlig vecka. en helt vanlig tisdag. eller? hur vet man om det är en vanlig tisdag? vad är en vanlig tisdag? vad gör man på tisdagar som kännetecknar vidare att det är en vanlig tisdag? herre gud.. ingen dag är den andre lik. men denna tisdagen är en vanlig tisdag... eller en vanlig dag. fast ganska ovanlig. men ändå typisk.

vaknar 07.30 av låten pop piano på mobilen. och jag frågar mig som vanligt varför jag har den låten som väckningssignal.
snoozar fram till 07.00.
vill inte... ögonen har gett upp känns det som.
vänder mig om och möts av det sötaste nyllet man kan tänka sig. en förvirrad yrvaken Max. pussar på honom.
kastar mig sedan upp och byter lakan i sängen.
Max lagar kaffe och yrar omkring.
äter frukost, följer Max till bilen och vicevärden skäller på honom för han parkerat olovligt.
går ut en sväng med hunden. kastar sopor.
satan!
klockan är 08.35. försenad som vanligt. småspringer till bilen. kör förfort hela vägen till Eslöv. som vanligt.
Camilla ringer och undrar var den andra tårtan är. Vilken andra tårta? HELVETE!
kör ännu mer förfort och är till min stora lycka framme och ombytt prick 09.00
slänger ihop tårtan och är färdig 09.20.
vi kommer fram till att det blivit en miss i schemat och jag slutar 10.15.
kör till Nova. köper en Sverige t-shirt inför morgondagens match. skulle haft en med Zlatan skrivet på ryggen. fanns inte.
så jävla B!!
det inhandlas även presenter till mor och bror.
tvättar sedan i bilen på Wash a Car trots att jag fått en guldtvätt på Statoil av Max.
Brorens ord är lag när det gäller bilar känner jag. rakt av.
så fin var hon efter att Jonas rekondat!

kör sedan hem. pantar lite flaskor på trehögar. inkasserar 16 riksdaler.
lagar korv och nypotatis som jag och lillsis äter med creme fraiche, smör och salt. smarrigt.

nu är klockan 13.52 och jag väntar mest på att tiden ska gå...
ska hämta mitt pass hos polisen och lämna min tidrapport på jobb.
sedan kommer mamma och pappa hem!
då ska vi äta tårta. för det är mammas födelsedag. också ska vi kolla på bilder från deras USA-resa.
och jag får massor med nya kläder, från USA.

så slutligen så kan vi väl ändå konstatera, att det är ingen vanlig tisdag.
jag ska inte träffa Maxen heller..vilket gör denna dag.. denna tisdag... ännumer ovanlig.

well peace out mothers and bothers and sisters and hoes!


Kommentarer
Postat av: Hartler

Tyckte att denna dag var lika bra som alla andra dagar med dig

2008-06-18 @ 00:37:05
URL: http://hartler.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0