dekadent

torsdag natt...

vaken..
borde sova... ska bara...

vin för fjärde kvällen i rad.
satt i min klippa och tittade på trainspotting, rökte och sippade.
nu luktar det, eller doftar, i hela köket.
och i min dekadens tycker jag att det är förträffligt.

på golvet ligger feiztys hemmabakade muffins. varför?
för att jag la påsen där i ett sinnesförvirrat ögonblick, när jordnötssmöret stod framför mina ögon och lockade mig med all sin charm och söta, men ändå salta smak.

jag vill ha köttbullar formade som korvar. innovativ design.
ska göra det och sälja... fan också... det finns redan... järpar... cevapcici... där gick den innovationen åt fanders.

varför har inte jag min egen t-shirt store?

anyhoo...

det är tragiskt att Andres Serranos utställning "A History of sex" i Lund förra hösten blev terroriserad.
den var ju så fin.
jag var där. dock efter terrordådet och en del var avstängd. till mitt stora förtret.
människor har en aldeles för inskränkt syn på sex.
jag tycker att hans bilder är annorlunda, kanske lite provocerande, men jävligt vackra.




men inte ska man väl göra så?
helt ärligt. hade man kunnat suga av sig själv hade man gjort det. man. om jag varit man.
sexualitet är något grundläggande mänskligt. och ges till uttryck på lika många sätt som det finns människor.
gilla det. eller skit i det.
men förstör aldrig.

kärlek





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0