what a day

idag hade jag ingen bra start på dagen.
vaknar av att telefonen ringer, men jag tror det är alarmet och trycker bort det.
inser ganska snabbt att något inte stämmer. kollar vad tiden är. 09.28. SHIT! CRAP! FUCK!
jag började jobba för 28 minuter sedan!
ringer upp CC. ger en lägesrapport.
klockfan har inte ringt... igen! tattarmobil!!!
ringer AF. ger lägesrapport. 
kastar på mig kläder och kutar till tåget.
kommer till jobb 11.00.
slänger ihop två tårtor på mindre än 45 min och dom blir dessutom skitsnygga!! fan va jag e grym!
äter lunch som Erica lagat.
sen blev dagen ganska bra.
fram tills klockan blir ca 16.00
då får jag en helvetisk mensvärk. men som tur är kommer CC som är räddande ängel med en karta alvedon.
ännu en gång dagens hjälte.

när jag åkte tåget hem var det mörkt ute.
nu är det liksom höst på riktigt. fan också.

Morris har varit hos veterinären idag. lille bobo!
hans andedräkt har varit bottenäcklig den senaste tiden så vi fick lämna in honom till veterinären.
han blev sövd och fick tänderna rengjorda och klorna klippta! så nu är han tip-top!
en riktigt 10-poängare! det kan ni hälsa era tikar! ;-)

ledig imorgon.
men ändå inte ledig.
ska till stallet och sedan fixa klart i lägenheten.
ställa upp allt mög på vinden och slänga skräp som står samlat i påsar överallt.
sen kommer mamsen så ska jag färga och slinga hennes hår.
kanske hinner jag lägga in en löptur någonstans under dagen också. hade inte suttit helt fel!

nu ska jag lägga mig i min underbara säng. som står på golvet på 4 ben.

kisses and hugs




Kommentarer
Postat av: Lee

När ska vi ut i skogen och springa igen då? det va sjukt najs sist. Du får fixa tattarbilen snart ;) Puss älskling

2008-10-09 @ 19:10:47
URL: http://gemigenalvedon.blogg.se/
Postat av: Emelie

Vad kostar en tandrengöring? Gizmot luktar också illa tycker jag.

2008-10-09 @ 20:31:03
URL: http://emeliepamp.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0