min fina dag

med fina Lee.
detta har varit en väldigt lång dag.
började med att jag körde pappa till jobbet 07.30 så jag sen kunde ha bilen resten av dagen.
gick med Morris i skogen en sväng när jag ändå var där.
duschade honom när jag kom hem, för han blev aldeles svart i pälsen av morgondagg blandat med grus.
gick och la mig en liten stund igen för jag är numera så himla trött av mig...
vaknade kl 10 av sms från diverse personer, ringde Lee, bestämde löpdejt.
Sofia ringde och ville ha mig på lunch.
hoppade upp ur sängen. kastade på mig löparoutfiten, lika bra att vara redo.
körde sedan till Eslöv och fick en god lunch med lax, omelett och grönsakspytt. skvallrade lite med Sofia och drack kaffe.

hoppade in i bilen och for till Malmö.
plockade upp Lee vid caroli och körde hem till Max för att hämta mina saker. sa hejdå till vårt liv där och lämnade det bakom mig när jag slängde in nyckeln genom brevinkastet.
begav oss vidare ut mot bokskogen för en skön löptur i den skinande solen.
tog oss in på swedala outlet när vi ändå var i närheten och jag fick inköpt ett par nya heta frank dandy trosor.
körde lite vilse, men hittade till slut en fin 3 km slinga.
och iväg vi kuta.
otroligt skön mark att springa på. mjuk och välkomnande.
hela rundan gick som en dans. ingen känning av ljumsken. *ta i trä*


stretch och återhämtning är en viktig del av träning!

Efter löpturen körde vi till jägersrocenter för att utföra vissa behov och inhandla föda.
det blev en sallad för Lee och en flaska vatten och ett litet choklad för mig.

körde sedan till stallet.
mocka, rykta, sadla och sen fick Lee sitta upp på min fina Shétan.
Hon fick skritta ner till paddocken, med mig som ledsagare. Första gången sedan Lee var liten som hon satt på en häst så hon blev lite sentimental. Shétan är väldens finaste! Han var jättesnäll mot Lee!
Lite oseriös ridning blev det kanske för mig del, men himla kul.
Red först i paddocken, lite "dressyr", sen förflyttade vi oss till fälthinderna bakom ridhuset, och när vi ändå var varma i kläderna så pallrade vi oss ner till hoppaddocken också och tog några skutt!

så glad blir man av att mocka skit!!

       

       

Wunderbar dag med mina djur och min Lee!

kärlek till livet och allt som gör det värt att leva!
tack alla mina fina vänner och familj som orkat lyssna, stötta och förstå. älskar er mucho mucho!

på fredag ska jag dricka öl med Dekis-Jenny och på lördag blir det ferre hos Söstra min!
fint ska det bli!

peace&love

Kommentarer
Postat av: Lee

snygga bloggar vi har

likadana nästan för idag. fast den där stretching bilden på mig där jag ser grymt lökig ut får du gärna ta bort. ta en annan :) pussss

2008-09-24 @ 22:42:35
URL: http://gemigenalvedon.blogg.se/
Postat av: Jag

Aldrig livet! du e super het!

2008-09-24 @ 22:46:02
Postat av: Sarah

Fan vilken härlig dag..Klart vi lyssnar..de e de man har vänner till! kul vi ska ha på lördag..tjoohoo..=)

2008-09-25 @ 13:36:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0