baptism

i lördes hade vi dop för vår lilla Agnes.
och jag var lite nervös inför läsningen i kyrkan eftersom jag var förkyld. men det gick bra. kyrkläsning sitter i ryggmärgen sedan scouttiden.
jag var sjukt svettig, inte för att jag var nervös alltså, men kyrkan var så sjukt svettig.
det rann seriöst längs min rygg, och hade jag inte haft leggings så hade svetten runnit längs benen ner i skorna.
prästen kastade geléhallon och agnes kräktes på honom, vi fick dopljus och fadderbrev.
sen hade vi lite fest på innergården hemma hos sophie och nic.
mycket trevligt med mumsig sophiemat och läckra linatårtor.

så... nu är jag vuxen och har ett stort hedersuppdrag. gudmor.
GUDMOR... alltså GUD-MOR. helt sjukt.
tror jag var lite frånvarande på festen... funderade mycket på förtroendet som tilldelats mig. det är stort. gudmor.


bjuder på några bilder från dopet






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0