wild strawberries

Idag är ingen vanlig söndag. Nej, idag är en kreativ söndag.
En vanlig söndag hade jag förmodligen spenderat som en grå-svart hög i en soffa med huvudvärk och svullen lever.
Men denna söndagen vaknade jag pigg som en lärka klockan tio av att syster ringde.
Sedan gick jag upp och städade hela lägenheten, ändrade om och dammade alla skrymslen och vrår.
Jag fick en briljant idé om en omändring i vardagsrummet. Så jag och Marie gjorde slag i saken.
Nu ser det mer ut som ett hem här. Sofforna som står överallt går mer ihop som en enhet nu. Otroligt!

Sedan kom mammi och pappi med gott bröd och semlor från ramklints, mums!
Efter en välförtjänt fika gjorde jag nya fräscha slingor på mammi.
Och medans slingorna gjorde sin verkan körde jag och pappi till ÖB och inhandlade en svabb till mig.
Det behöves verkligen kan jag meddela.
Under hösten har jag knäskurat golvet. Inte helt bekvämt. Men nöden har ingen lag.
Nu skiner här som aldrig förr!

Efter svabbningen hoppade jag kvickt i träningskläderna och drog med mig vekligen Marie till gymet.
Och det var det bästa jag gjort på mycket länge!
Så jävla gött att bli fysiskt trött och svettas en massa.
Dock insåg jag; Fan vad jag har tappat muskler! Skrämmande.
Men det ska jag ta tag i nu, min kropp ska återuppbyggas till vad den en gång varit.

I fredes var jag i Eslöv hos mitt lilla kalkonlår Pernilla.
Jättetrevligt!
Jag och Malin kom efter många om och men äntligen dit och var helt galet kissnödiga! =)
Inte varje dag man sitter i köket på jobb och sänker bärs! Hahaha!
Flickorna ville sedan till Stenkan i Eslöv.
Jag hoppade då på ett tåg till Malmöt och mötte Ninche och Limpan på volym.
Drog vidare till KB.
Blev många djupa samtal och vi tröttnade och begav oss.
Hem till mig för folledrickande och musiklyssnande. Pidde anlände efter en stund. Apigt berusad.
Nina tog en taxi, Pidde och jag bråkade (tydligen) men blev vänner igen och somnade sen.

Bjuder på lite suddiga bilder!


Pernillan                                Malinen                               3 små kalkoner!


        Ricky


Pernilla igen!                      Josch & Malin                   Pidde & Josch



Hejdå!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0