grisångest

jag hann med nästan allt jag skulle göra idag.
tvättade, pluggade matte, träffade sarah, var ute med morris och tränade.
men hann inte byta vinterdäck och mamma fixade käket!
fint då!

svininfluensan har nått skåne iaf. och inte alls långt från mig heller.
pappa kom hem idag och sa att de satt ett helt kompani i karantän.
flera som blivit sjuka.
och sen hade de vaccinerat dem friska genom att förvandla gympasalen till vaccineringsmottagning.
jahapp...
och såklart hade jag fått en kallelse med posten idag. onsdagen den 11 november mellan 16.00-19.00 kan jag vaccinera mig. om jag vill.
jag vet fortfarande inte, sjukt förvirrad.
men mamma sa att jag alltid blivit jättesjuk när jag väl blir sjuk. och påminde mig om när jag var sjuk i en månad när pappa var i bosnien. hade 40 graders feber, yrade och magrade av som fan.
då visste inte läkarna vad det var.
så jag kanske borde ta den. jag kanske är en sån som dör om jag får influensan?
fast jag kanske är en sån som dör av vaccinet också?
jag kanske bara dör!

jag ska fundera lite till... kanske tom ringer en läkare och frågar ut honom/henne med tusen frågor.
är rädd att man ska upptäcka något om 10, 20, 30 år, någon negativ biverkning....

huvudet sprängs.

bäst att sova på saken. det gör alla visa och kloka personer.

saknar min babe.



grisar är så jävla gulliga. jag vill ha en gris.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0