när det börjar på 05..

..då känns det bara så fel.
alarmet alltså.
05.30 ringde det idag.
säger man det på svenska så är det ju halv sex... och det låter inte alls så mördande som när man ser siffrorna 05.30.
omänskligt tidigt är det iallafall.
jag var en zombie. klampade upp och satte på kaffe. det tog aldeles för lång tid.
hällde upp en kopp och livet kändes lite, men inte mycket, lättare.
gjorde något som skulle föreställa att jag sminkade mig. men sanningen är att jag stod och kletade med en rund borste i en avlång cylinderformad grej.
sen tog jag på mig ett par kläder som låg i en fotölj.
tydligen var det ett par grå mjukisbrallor och en av babes hoodies... jahapp...
körde iväg och plockade upp Malin i Lund.
berättade om min hemska morgon.
hennes tips; förbered kaffebryggaren kvällen innan, så är det bara att trycka på knappen.
smart!
kommer göra detta till en av mina rutiner.

vi skulle till österlen och "praktisera" i deras restaurang.
jättekul...
vi lärde oss jättemycket....
men klockan 15.00 var vi iallafall två glada töser på väg mot lund igen!

och nu ska jag fan sova.

saknar min man och har börjat nedräkningen.
16 dagar kvar.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0