im so lucky

julshoppingen gick precis som förväntat och jag kom hem med flera påsar! =)
nu ska det bara bli typ... 19 december så jag kan ta in och pynta min julgran!
den kommer bli så himla high fashion!
silver och lila är temat.. såklart! och led-belysning, 16 meter lång, det ska vara america style på min gran!

i söndags var jag och provred en pålle.
han var supermysig. mörkbrun utan tecken och såndär rufsig man som spretar åt olika håll.
ägaren, Linda, longerade först honom så jag fick se han röra sig och så han blev lite uppvärmd.
sen fick jag rida.
han var ganska stark och busig som attans, men lysnade fint på mina hjälper och tog bettet.
mina ridmuskler är som bortblåsta efter 4 månader utan häst, så jag blev nog tröttare än honom.
men vi hann med lite volter, serpentiner, öppna, skänkelvikning, ökad trav, förhållningar och halvhalter, ökad skritt och kort galopp i vänster och höger varv..
han kan vara en av dom bästa hästarna jag ridit någonsin och jag tror att jag kan lära mig väldigt mycket med honom.
att han gått 1,40 i hoppning skadar ju inte heller, ifall min tävlingsådra skulle titta fram.
jag hade svarat på hennes annons typ 5 sekunder efter att hon lagt ut den. Haha!
men det var något med den hästen som gav mig en bra magkänsla. kände liksom att, det där är min häst.

och efter att ha funderat hela söndagen ringde jag henne på kvällen och sa att jag vill ha honom på prov i en månad.
så på onsdag kommer hon och lämnar honom! =)
jag kan knappt vänta! vill att det ska vara onsdag NU!

lägger upp bild på honom så fort jag fått hem honom!

snart sleepy time så det blir onsdag snabbare!

long kiss goodnight!

bilden på honom från annonsen! min lilla köttbulle



Kommentarer
Postat av: Emilia

Åhh grattis! :) Kul för dig! Ska han stå på MCR? Kram

2010-11-30 @ 18:48:22
URL: http://iadoremytemple.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0