min nya app

Kissie har men sin sinnessjuka blogg faktiskt inspirerat mig.... tro det eller ej.
hon skrev i nått inlägg om en kaloriräknare till sin iphone.
jag var ju tvungen att ha denna app och nu är jag helt fast. haha!
har lagt in vad jag ätit varje dag sedan i torsdags och man blir ju helt beroende.
men det är ju en bra grej att vara beroende av iallafall.
jag käkade inte lika mycket godis igårkväll som jag brukar göra. jag åt ju godis såklart man kan ju inte ge upp det bästa som finns! haha!
men jag hade ändå typ 660 kcal förmycket!
det är sjukt vad mycket man äter egentligen när man verkligen lägger in varenda liten grej man käkar.
det bästa med appen är att man kan lägga in sina egna matvaror.
så jag satt igår och la in allt som jag brukar käka på jobb.. cevapcici, köttbullar, grytor och vitlöksdressingen mm.
den får jag nog ge upp om jag ska nå mitt mål... dressingen alltså.

denna appen har peppat mig att börja träna igen och det är sjukt skönt. har velat hitta min motivation länge nu.
tänk vad en iphone app kan göra!
nä, men det är faktiskt himla intressant att se.

jag har haft en vidrig träningsvärk nu i flera dagar efter att jag gjort sk squats på gymet i onsdags.
men nu är värken nere på normal nivå och jag kan gå igen som vanligt folk.
så nu ska jag bege mig till gymet för ett konditionspass och bränna lite kalorier så jag kan få äta god söndagsmiddag ikväll hos mami och papi utan att överstiga mina 1588 kcal.
goodie goodie!


Kommentarer
Postat av: Sophie

Jag ska inte äta mer än 1138 kcal om dagen enligt appen... :O Men jag sitter typ 98% om dagarna..

Det bästa med den tycker jag ändå är att man kan fylla i vattnet man druckit. Jag glömmer att dricka om dagarna så det är kanoners!

2010-11-14 @ 14:24:56
Postat av: Märie

Nu har jag också skaffat den! :) Fast lite jobbigt e d att hålla reda på mängden, palla hålla på att väga sin mat... Jag höftar! Enligt appen äter jag inte tillräckligt med carbs, men överstiger protein och fett. Weird...

2010-11-16 @ 12:33:50
Postat av: Emilia

Vad bra att du har hittat något som motiverar dig. :) Jag har faktiskt gett upp det bästa som finns nu ;) i två hela dagar har jag varit godisfri och ska försöka hålla det så. Är man en sugerjunkie som jag så kan man inte äta lite (eller normala mängder) :P. Lycka till! Kram

2010-11-18 @ 13:15:02
URL: http://iadoremytemple.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0