the weekend

har haft sophie, nic och agnes här sedan i torsdags.
supernajs!

i fredes morse ringde mamma och sa att morfar hade lämnat oss.
vi var beredda på det. han har varit dålig länge och bott på äldreboende.
han hade fått en hjärtinfarkt och bara somnat. mamma sa att han såg lugn och fridfull ut. att det bara var hans kropp som låg där.. ett skal och att han var någonannanstans.
värst är det för mormor. hon gråter hela tiden.

Vi hade bokat bord på TGI Fridays på kvällen och där träffades vi hela familjen och käkade massa gott. jag hade siktat in mig på deras cheesy bacon cheeseburger.. men orkade bara halva. kasst!

i lördags gick jag och sophie en runda på stan.
kollade lite julgranspynt och andra julgrejer. mysigt! längtar tills jag ska få jula här hemma!

på kvällen åkte vi hem till mami och papi och käkade kalkonmiddag.
hela familjen samlad.
vi utbringade Berts-skål! som nu är en tradition. pappa tyckte att vi skulle ta en 12.a av den finaste whiskyn och svepa... i sann morfaranda... men det fick bli en skål i vin istället! :)
skålade för alla våra bortgångna släktingar plus några djur... väldigt trevlig ny tradition i vår familj. hedra minnet av våra släktingar och festa med god mat. istället för att gråta så minns vi dem med en fest varje år!

nu ska jag ta en promenad medans det fortfarande är ljust ute.
sen ska vi tvätta ikväll.. och kanske handla om vi orkar och hinner!

hejsvejs!


Kommentarer
Postat av: jane

jag tror din morfar gjorde tummen upp i himlen, för den skålen =)

2010-11-10 @ 22:16:42
URL: http://gumpen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0