vägrar tradera

han där uppe vill inte att jag ska ha någon canada gås.
det är jag helt säker på.

den första jackan jag köpte var fejk.

men det som hände igår/idag tar ändå priset.

satt på tradera som vanligt... kollade anonserna på gåsarna.
ingen som riktigt lockade.
en blå jag siktat in mig på gick till en annan köpare..

sen plötsligt låg den där. guldklippet.
en svart gås, strl S... köp nu pris 600:-
ganska använd, några år på nacken.. men hel och funktionsduglig.
mejlade killen, frågade om han garanterade att jackan var äkta.
fick svar om att han garanterade att jackan var äkta och svenskköpt, och om jag skulle märka att den var falsk var jag välkommen att skicka tillbaka jackan.
bra tänkte jag.
klickade hem den.
fick upp vinnarmejlet med kontaktuppgifter och huruvida betalningen skulle ske.

jag satte ju över pengarna så som man gör.
snabb betalning = snabb leverans. det vet man ju.
fick inget svar på mitt mejl på kvällen. klockan var ganska mycket så tänkte att han har väl gått och lagt sig då.

kollade mejlen på morgonen innan jobb. inget svar.
kollade mejlen från luren på jobb.
inget svar.
men däremot ett mejl från tradera.
"användaren pierre.j har blivit avstängd från tradera och vi rekomenderar att du inte avslutar pågående köp."
panik bryter ut i kroppen.
ringer Hans och så han får kolla hur man ska gå till väga nu då.

ringer numret som jag fick i kontaktuppgifterna.
det visar sig att pierre.j är en Pierre Johansson i Sävsjö som inte alls säljer någon jacka och som inte har en aning om vad tradera är för något.
jag säger att hans identitet förmodligen blivit stulen och att jag kommer polisanmäla händelsen.
han blir väldigt chockad och upprörd.

senare ringer Pierre upp mig och säger att han också polisanmält och dessutom berättar han att det stod i tidningen igår i Sävsjö att dom befarar att en man i 26 års åldern har lurat till sig närmare 1 miljon kronor i liknande bedrägerihistorier. Han förmodas sitta i en husvagn någonstans kring Sävsjö.

Detta är så sjukt.
fattar liksom inte att det är på riktigt... känns som ett jävla skämt.
någon idiot sitter alltså med mina surt förvärvade pengar och bara göttar sig.

jag säger bara en sak, karma, KARMA kommer att ta honom så jävla hårt långt upp i analen.

over n out fuckers




Kommentarer
Postat av: Märie

Hahahaha, Sävsjö av alla ställen! Ja, de är lite konstiga därifrån... ;)



Skämt åsido, fan va surt att du blivit så lurad på Tradera! Verkar som Canada Goose säljarna är ett riktigt pack! Don't trust Canadians.. ;)



Puss!

2010-11-13 @ 14:11:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0