dålig bloggerska

thats me allright!

men sista tiden, har väl inte varit hektisk kanske men jag har helt enkelt bara inte haft tid att blogga.
jag gjorde ett tappert försök innan att vara en aktiv bloggerska. men det funkar inte för mig.
är jag oinspirerad kan jag inte blogga.
och ganska ofta frågar jag mig varför jag egentligen bloggar överhuvudtaget.
jag är inte rik, smal, överdrivet snygg eller har ett flashigt jobb.
jag har heller inget direkt fritidsintresse som står ut mer än andras som jag kan blogga om.
jag är väldens sämsta på att hålla diet och träna, så inte ens det kan jag blogga om.
kvar blir en Jossa och hennes rullegubbe i en trea i malmö, med stora visioner om att förverkliga sin drömlägenhet.
och hur kul är det egentligen att läsa om?
jag menar.. det händer ju sällan något. vi väntar på den stora vinsten på lotto, fast vi inte spelar, så vi kan göra allt det där vi vill.
och vi hoppas på mirakel, idag kanske är dagen Hans kan gå igen? så vi kan börja bygga alla saker vi vill bygga själv. så vi slipper vara beroende av alla andra. slippa be om hjälp.
även om alla är väldigt hjälpsamma, så sätter det käppar i hjulen, för det blir en väntan. en väntan på att folk ska ha tid. eller en väntan på pengar så vi kan anställa någon att göra det åt oss.
men jag ser positivt på framtiden.
innan jul är vi nog ganska klara men lägenheten som det ska se ut i ett första skede.
sen får vi ta byggandet av drömmen efterhand.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0