världens sämsta

jepp. thats me!
jag måste vara världens sämsta på att hålla diet.
herre gud. efter 2 veckors strikt LCHF-diet gav jag vika för burgare med pommes i söndags.
och nu känns det liksom inte lönt att fortsätta... idiotiskt jag vet.
idag har jag ätit bröd. det är ju typ livsfarligt och absolut förbjudet.
men vi hade kebab till dagens på jobb idag... och helt ärligt.. man måste ha pitabröd till kebab.
så.. jag åt bröd.
och nyss var jag ute på limhamnsfältet med morris.
tog bilen dit eftersom han börjar bli lite gammal och seg. kan inte gå så långt.
och vad fann jag i bilen? jo... swedish fish. åt jag? ja... 6 stycken.
så nu känner jag mig om möjligt ännu sämre.

kan inte bestämma mig om jag ska börja med LCHF ordentligt igen efter mina snesteg, eller om jag ska hitta en annan diet.
jag tycker verkligen att det är hemskt att man inte får ha en ätardag. som man får ha med alla andra dieter.
att man förstör ketosen och allt vad det heter om man så mycket som tittar på en kanelbulle.
jag tycker inte livet är lika kul om jag inte kan få äta det jag tycker är gott åtminstonde ibland.
och... ska man äta efter LCHF känns det som man ska göra det resten av livet. det är jag inte beredd att ställa upp på.
så tjock är jag inte. jag är ju inte ens överviktig.

enkel lösning på problem: börja träna 4-5 dagar i veckan och ät allsidig kost med mycket grönsaker och protein.

men jag ooooorkar ju inte träna.
"nä men ha några extra kilon då och håll käften" säger jag då hårt till mig själv.

ja. det tänker jag ha!



Kommentarer
Postat av: Jeanette B

Hörrdu! Något som faktiskt fungerar jäkligt bra är att äta halva tallriken sallad vid alla måltider! Inga sötsaker på veckorna, men världens ätardag på lördagar - godis, glass, massor med mat (you name it)!! Man rasar ju inte i vikt, men vågen visar mindre och mindre för varje vecka som går!

2010-09-21 @ 20:12:32
Postat av: Märie

Nä, dieter är inte bra! Känner man att man börjar bli lite rund, e d bara att låta bli kakorna och chokladen och godiset och... Och röra på sig! Jag börjar bli rund för övrigt. Damn. Så går det när man jobbar på café och känner sig bekväm med sin partner, suck... Eller bara för att jag äter normalt med mat nu, jämfört med min emo-diet! ;) Så skippa dieten Joschan! Loves you!

2010-09-23 @ 10:26:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0